wtorek, 10 lutego 2009

znad talerza

W ramach konsumpcji makaronu z owocami morza (w Oszą sprzedaja mrożone na kilogramy za 17 zeta, polecam, dobre, tanie i wystarczy zalać wrzątkiem) naszły mnie refleksje na temat wegetarianizmu, weganizmu i innych ekstremów żywieniowych. I jakoś tak postanowiłem to na szybko ubrać w słowa.

Jedna znajoma, żeby nie używać prawdziwych imion, nazwijmy ją Olą, jest wegetarianką. Ola złamała kość sródstopia. Pewnie zagorzali działacze proekologiczno-wegańscy powiedzą, że to nie ma nic wspólnego z jej dietą. Moim zdaniem ma. Ale być może rzeczywiście jest to przypadek, że ktoś we własnym domu, źle stąpając łamie sobie nogę. Ok. Jednak ta kość śródstopia nie chce się zrosnąć. Ok, przypadek nie mający nic wspólnego z dietą. Ja sądzę inaczej. Lekarz też. I Ola po woli też zaczyna sądzić inaczej, ostatnio stwierdziła, że pieprzy zwierzęta, chce żeby jej sie stopa zrosła, wróciła do produktów zwierzęcych, je ryby. Nie mam nic przeciwko wegetarianizmowi i weganizmowi, jeśli jest wyborem. Jeśli staje się religią, nie no, nazwijmy rzecz po imieniu - sektą, którą promują osoby nie mające pojęcia o żywieniu i dobrym zbilansowaniu diety, to robi się to delikatnie mówiąć, jesli nie szkodliwe to chociaż mało wiarygodne. Uwierzylibyście księdzu, który głosząc kazanie pociąga whisky z gwinta i posuwa prostytutkę? Cóż, ja też jakoś nie wierze osobom z nadwagą czy wyglądajcym jak szkieletor z He-Mana, że ich dieta jest zdrowa. Buziaczki.

1 komentarz:

  1. dla kazdego jest dobre to co mu sluzy, po odrzuceniu miesa mojej kolezance wypadly zeby, natomiast ja przestalem w ogole chorowac /oprocz glowy oczywiscie/. fanatyzm w dowolnej dziedzinie /poza ergonomia i logistyka/ jest szkodliwy dla fanatyka i jego otoczenia.
    przy okazji - wegetarianizm nie jest synonimem zdrowego odzywiania. nie musi byc. ja jestem wegetarianinem, a zdrowe odzywianie mam w dupie.
    sa też inne czynniki. jesli kosc srodstopia nie chce sie zrosnac, przed odrzuceniem wegetarianizmu zastanowilbym sie na odrzuceniem amfetaminy ;)

    OdpowiedzUsuń