czwartek, 5 lutego 2009

Ten Typ Mes

Lubie Mesa. Bez kitu. Bo lubie i Tuwima i Bukowskiego i Celine, a Piotrek jest dla mnie polaczeniem tych trzech styli w hip hopowym wydaniu. Juz od poczatku wyroznial sie wsrod tlumu klonow Tedego i Zip składu, ale to do czego doszedl na Alkopoligamii juz mocno mnie zaskoczylo. Pozytywnie. No i nawet mi nie przeszkadza to, ze pozuje na polskiego Too shorta w pimperskiej marynarce i z cygarem i butelka w rece. Przynajmniej jest charakterystyczny.

Alkopoligamia nie jest spójną płytą, na szczęście. Bo wszystkie kawałki są bardzo dobre, ale jeden jest zajebisty. W dodatku jest to pierwszy kawałek, coś jak manifest programowy, z którym zresztą zgadzam się w 100%. Cytaty?

"Takie asy jak ja mają problem, ha, niejeden
Jak zaszyty gdy widzi kredens - pełen wódy
Ja zeszyty pełne tekstów, przeglądam
Oldskulowych jak Ninja i Shredder próby
Zgłębienia podwójnej natury gracza chcę dokonac
Czemu wygrywa i czemu sie stacza zobacz
Mogę cały dzien dlubać przy wersach
Słuchać Coffy Roya Ayersa słuchać, palić
Na parapecie popijając kawę
I wzlecieć myślami
Wyżej niż najwyzszy budynek w tym mieście"

"Ludzie w których oczach widzę szaleństwo
Oni rozumieją mnie a ja rozumiem ich
Zbyt dlugo w jednym miejscu nie mozemy byc
Tak nie umiemy zyc
Ludzie w ktorych oczach widze niepokoj czesto
Przyszlosc rzadko maja bezpieczna
Bo do problemow ciagnie ich jakas sila ciagle
Ciagle im malo, ryzyko plynie w ich zylach
Nie slabosc"

Bez sensu tak rzucac cytatami, kiedy kawalek w calosci mozna uslyszec w internecie. O tutaj: http://fazifaz.wrzuta.pl/audio/84u6FK8ni5/ten_typ_mes_-_widze_szalenstwo_...

O Mesie przypomnialem sobie, bo obecnie nagrywa nowa plyte. I jest juz kawalek, ktory ja promuje. I jest zajebisty. Tez. Znaczy tekstowo, bo muzycznie niestety taki sobie moim zdaniem.

"Bywa, ze w naszych lodowkach jadalny bywa tylko szron
Ale jestesmy schludni, alkopoligamia"

"Lubimy waskie cipki i szerokie horyzonty
Jak w TV trafi sie Mis, nikt nie wylaczy
Dla ciebie Kuba W, dla nas byl Mann i Materna
Po uzywane ksiazki do szkol szlismy na kiermasz
Gigi szkolil jak podrywac hamskim flirtem
Tsubasa sprzed telewizora wyganial na pilke
Moglismy wyrosnac na popaprancow
Bo to inna Wu-wu-a niz warszawa powstancow
Nie bronimy miasta, juz tylko dusze"

http://ctkuba.wrzuta.pl/audio/6Ugxz10Jkf/ten_typ_mes_-_my_promo_2008

No kurwa, niech ktos mi powie ze to jest slabe literacko.

Nie wiem, ja ten kawalek odbieram jako manifest pokoleniowy, moze dlatego, ze jestem z tego samego pokolenia co Mes. I o ile to lepsze niz ten smutny pretensjonalny glut - Autobiografia Perfectu Srerfectu.

5 komentarzy:

  1. Zgadzam się w 100%. Ten nowy numer kopie tyłki (mi podchodzi również bicik). No i nie bez znaczenia jest fakt, że rzecz poszła na żywca, bez dubli i cięć.
    Zgadzam się również z opinią, że Ten Typ jest jedną z najciekawszych postaci na polskiej scenie HH.

    OdpowiedzUsuń
  2. E, przywoływanie perfektu jest po chuju. Autobiografia była jakimś tam songiem dla pokolenia, które maturę zdawało zanim my jeszcze byliśmy w planie.

    Cytując mądre słowa klasyka:
    "Każde pokolenie ma własny czas
    Każde pokolenie chce zmienić świat"

    OdpowiedzUsuń
  3. Z Mesem to jest tak, że w genialne przemyślenia (często idealnie złożone technicznie) wplata pryszcze onanisty... Ja czasami katuje jego płytki wybierając z przekazu sos, a wyrzucając resztę. Przeszkadza mi też to, że zdarza mu się pojechać bezsensownym patosem jak w "Pół żartem, pił serio". Pomimo tych wad jest przeTypem i parę kawałków wryło mi się w głowę na stałe. 9/10 jeśli chodzi o polski hh, 10/10 gdy się napiję:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Maciej, wiem, ze masz racje, ale jednoczesnie bardzo chce sie z Toba nie zgodzic;) Ja naprawde nie mam nic przeciwko popowi, ale ja po prostu bardzo nie lubie Perfectu. Moze tez troche dlatego, ze jak pracowalem w urzedzie, to ta Autobiografia bylem katowany po 5 razy dziennie przez panie urzedniczki z pokolenia ktore zdawalo mature, zanim bylismy jeszcze w planach.

    Znaczy zgadzam sie ogolnie z tym, ze to byla wazna piosenka dla tego pokolenia, ale jednoczesnie uwazam, ze to jest bardzo niedobra piosenka;) I nie chodzi o konflikt pokolen, bo nawet juz Lady Pank jako rodzimy klon Police lubie i akceptuje, ale Perfectu po prostu nie znosze;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też nie lubię Perfektu.
    Lady Punk nie cierpię.

    OdpowiedzUsuń